· התלמיד יכיר את הים: שפל וגאות, רוחות, גלים, זרמים ותנאים משתנים.
· התלמיד יכיר את החיים בים וילמד על חשיבות איכות הסביבה בים.
· התלמיד יכיר כלי שייט שונים ואת דרך הפעלתם.
· התלמיד ידע לחתור בקייק זוגי ובקייק יחיד.
· התלמיד ידע לחתור בסירה מדגם קרוול
· התלמיד ילמד כיצד לגלוש בגלשן רוח.
· התלמיד ידע את עקרונות השייט בסירה מדגם לייזר וקרוול.
· התלמיד ידע להשיט סירת מפרש מדגם אופטימיסט.
· התלמיד ידע לגלוש בגלשן בוגי.
· התלמיד ילמד על שושנת הרוחות.
· התלמיד ידע להכיר את חופי מדינת ישראל.
מטרות חברתיות:
· כל תלמיד ילמד כיצד יש לעבוד בצוות על מנת להשיג מטרה או מטרות משותפות.
· ידע כיצד להתחשב באחר, בחלש ובמתקשה תוך מתן כבוד לחבריו השונים.
· דרך הפעילות הימית ירכוש התלמיד בטחון עצמי, תעוזה, תושייה ואומץ לב.
· דרך פיקוד על סירה, ילמד התלמיד מנהיגות חברתית
· ילמד על ניצול חדש של שעות הפנאי.
· הפעילות הימית מצריכה עזרה רבה לחברי הקבוצה, עובדה שתצריך את התלמיד להיות תורם לקבוצה וכך ילמד לעזור לתת ולתרום.
· הים הינו מקום פתוח ומהנה. הנאה וסיפוק הינם פן מוסף לפעילות הימית.
· התלמיד יוכל למצוא את מקומו באגודת שייט וכך יפנה לתחום התחרותי בענף.